twitterlogo facebook logo instagram

Persbericht 2017.004, 6 april 2017

50.403 inschrijvingen voor 101ste Vierdaagse

Onverminderd grote belangstelling voor Vierdaagse

Voor de 101ste Vierdaagse hebben 50.403 mensen ingeschreven. Van hen hadden er 38.882 direct recht op een startbewijs. Met een vooraf ingestelde inschrijflimiet van 47.000 worden er vrijdag 7 april 8.118 resterende startbewijzen verloot. Uiteindelijk krijgen 3.403 mensen het bericht dat ze helaas zijn uitgeloot.

“We zijn erg blij dat na het fantastische jubileumjaar dat we achter de rug hebben, er nog steeds volop interesse is om deel te nemen aan de Vierdaagse”, reageert voorzitter Johan Willemstein van Stichting DE 4DAAGSE. Dat er ‘slechts’ 3.403 aspirant deelnemers uitgeloot worden, komt omdat Stichting DE 4DAAGSE de inschrijflimiet van 46.000 verhoogde naar 47.000.

Dubbelinschrijvingen

Voordat de loting op vrijdag 7 april onder toeziend oog van de notaris plaatsvindt, is de afgelopen dagen het inschrijfbestand van Stichting DE 4DAAGSE ontdaan van honderden dubbele en andere foutieve inschrijvingen. Nadat de loting heeft plaatsgevonden ontvangt iedereen die heeft meegedaan aan de loting vrijdagavond de uitslag per e-mail.

Historie

Het is sinds 2013 voor het vijfde jaar op rij dat het aantal inschrijvingen voor de Vierdaagse de 50.000 overschrijdt. In 2005 stonden 53.336 mensen ingeschreven voor de Vierdaagse. In 2016 werd dat record voor de tweede keer verbroken en schreven 54.325 wandelaars in voor ‘The Walk of the World’. Het record aantal deelnemers dat van start ging behoort sinds afgelopen jaar toe aan de 100ste Vierdaagse, toen er 47.166 mensen aan de Vierdaagse begonnen.

Cijfers

Jaar

Limiet

Inschrijvingen

Aangemeld

Loting

Vierdaagse Sponsorloop

Ook de Vierdaagse Sponsorloop kan zich al vroegtijdig op grote belangstelling verheugen. Bij het sluiten van de inschrijving voor de 101ste Vierdaagse hadden zich al meer dan 1.300 (1.250 in 2016) sponsoren opgegeven om 256 (350 in 2016) Vierdaagselopers voor het goede doel financieel te ondersteunen. Het totale sponsorbedrag blijft ten opzichte van vorig jaar op hetzelfde moment met €35.650 voor 129 verschillende goede doelen ongeveer gelijk.

De mogelijkheid voor deelnemers om via de Vierdaagse Sponsorloop voor een goed doel naar eigen keuze te lopen, blijft open tot 21 juli. Tot die datum kunnen sponsoren ook hun sponsorbedrag toezeggen via de website www.devierdaagsesponsorloop.nl.

webshop banner